Su Pagyvenusių žmonių diena    Sveikiname senjorus    Sveikinu Tarptautinės pagyvenusių žmonių dienos proga    Startuoja naujas internetinis dienraštis Širvintų rajone – „Krašto žinios“    Konkurso MANO LAIMIKIS nugalėtojai   

Reklaminis skydelis

LR Seimo nario priimamasis

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

REKLAMA

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Mūsų draugai ir partneriai

Reklaminis skydelis

Apklausos

Ar jau metas Širvintose įjungti centralizuotą šildymą daugiabučiuose?

Peržiūrėti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

I. Sližauskienė: galiu didžiuotis mokyklos komanda

IMG_3094ss

Širvintų pradinės mokyklos direktorė Irena Sližauskienė

Širvintų pradinė mokykla – vienas pirmųjų miesto projektų – erdvi, šviesi ir vis dar nauja. Tačiau jau į plačius vandenis išlydėta ne viena mažųjų abiturientų laida, spėjusios susiformuoti tradicijos, mokykla įgijusi savo veidą.

Netrukus mokykla ištuštės, vaikai savo strazdanotas nosytes neš į paupius ir paežeres, o nutilusioje mokykloje likę mokytojai dėlios planus kitiems metams.

Tačiau šį pavasarį dar laukia daug veiklos – paskutinės pamokų savaitės, ketvirtokų išleistuvės, vasaros stovykla. Tad jaukių mokyklinių rūpesčių šurmulyje apie mokyklos džiaugsmus ir problemas kalbamės su direktore Irena Sližauskiene.

Širvintų pradinė mokykla – jauniausia rajone. Kaip sekėsi suburti komandą ir kuo šiandien galite didžiuotis?

Šiandien galiu didžiuotis mūsų mokyklos komanda. Mokytojai aukštos kvalifikacijos, kompetentingi, turintys pedagoginio darbo stažą. Nors esame pradinė mokykla, nemažai dalykų – anglų kalbą, šokį, muziką, pasaulio pažinimą, dailę ir technologijas, tikybą – dėsto mokytojai dalykininkai. Vėliau vaikams lengviau adaptuotis dalykinėje sistemoje. Tad jaučiamės stiprūs turėdami tokias galimybes. Mokytojai dalykininkai, dėstantys , muziką, pasaulio pažinimą, dailę ir technologijas, į klases atėjo ne šiaip sau: mažėjant mokinių skaičiui tam, kad nereikėtų neatleisti mokytojų, likusieji „pasidalino“ pamokomis. Taip buvo suformuoti krūviai daliai mokytojų. Mokyklą paliko tik mokytojai senjorai. Didžiausi praradimai – uždarytų  pradinio ugdymo skyrių mokytojai. Džiaugiuosi, kad mokyklos kolektyvas labai stiprus – kaip kumštis, kovoja vieni už kitus, palaiko, kartu ieško sprendimų.

Koks yra šių laikų pradinukas – tikriausiai ne išsigandęs ir nedrąsus, o jau puikiai žinantis, ko atėjo į mokyklą ir ką joje nori veikti?

Keičiasi laikai, keičiasi ir vaikai. Tačiau jūsų įvardintas aspektas – tik vienas iš kelių. Iš tiesų gilėja praraja tarp socialiai išlavinto ir socialiai apleisto vaiko. Deja, pastarųjų daugėja.

Taigi, yra vaikų, kurie į mokyklą ateina išprusę, daug žinantys ir dar daugiau norintys sužinoti, energingi, savimi pasitikintys, veiklūs. Kita, deja, didėjanti, vaikų dalis, turinti ypatingų ugdymosi poreikių, reikalaujanti pagalbos mokiniui specialistų pagalbos. Štai iki šiol mokykloje turėjome pusę specialiojo pedagogo pareigybės, nuo kitų metų reikės pilnos. Specialusis pedagogas dirba su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, padeda mokytojo padėjėjas. Jis dirba su vaikais pamokose – kartais moko net knygą atsiversti. Vaikams, turintiems kalbos ir komunikacijos, tarties ir kitų problemų padeda logopedas. Socialinis pedagogas dirba su vaikais iš socialiai pažeistų šeimų, rūpinasi jų pamokų lankymu, socialinėmis problemomis. Na, o jei reikia psichologo, turime galimybę kreiptis į Švietimo centro Pedagoginę psichologinę tarnybą. Ši tarnyba atlieka mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą, nurodo, kokios pagalbos mokiniams reikia.

Kaip sekasi šiandieninį vaiką, dažnai žinantį savo teises, palepintą, neretai jau ir mačiusį pasaulio, puikiai valdantį technologijas “įtupdyti” į vėžes ir įkalbėti pradėti nuo “a” – tiek mokymosi, tiek elgesio prasme.

Kaip jau minėjau, ryškėja skirtumas tarp vaikų – yra išprususių, pakeliavusių, turinčių nemenką žinių bagažą, valdančių technologijas. Bepigu būtų su jais dirbti. Tačiau klasėse šalia jų mokosi mokiniai, neturintys mokymosi motyvacijos ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokytojams daug sudėtingiau dirbti su įvairių gebėjimų, poreikių mokiniais. Norėdami kuo geriau pažinti būsimuosius pirmokus, jų poreikius, išsiaiškinti tėvų lūkesčius organizuojame vasaros mokyklėlę pirmokams. Pirmų klasių mokytojai susipažįsta su savo klasių mokiniais, jų tėvais, pamato realią situaciją būsimoje klasėje, ir vėliau dirba vasarą, suka galvą, kaip ugdyti kiekvieną mokinį.

Galiu pasidžiaugti, kad pavyksta. Visų vaikų pasiekimai geri. Visi ketvirtų klasių mokiniai sėkmingai baigia pradinio ugdymo programą, o pirmų – trečių klasių mokiniai perkeliami į aukštesnes klases. Mokykla dalyvavo 4-ų klasių mokinių Tarptautiniame matematikos ir gamtos mokslų tyrime (TIMSS) ir Tarptautiniame skaitymo gebėjimų tyrime (PIRLS) bei Nacionaliniuose ketvirtų klasių mokinių pasiekimų tyrimuose. Mokyklos ketvirtų klasių mokinių pasiekimai yra geri. 2011 metų mokyklos ketvirtų klasių mokinių TIMSS ir PIRLS tyrimų rezultatai aukštesni negu respublikos vidurkis.

Mūsų mokiniai nuolatos dalyvauja matematikos olimpiadose, visada patenka į respublikos matematikos olimpiados etapą. Buvo mokinių, užėmusių pirmą bei antrą vietas respublikinėje matematikos olimpiadoje. Šiais metais Modestas Gujis tik puse taško atsiliko nuo 3 vietos. Tad vėl turime neblogą pasiekimą.

Mokiniai dalyvavo Kalbų (lietuvių ir anglų k.) bei Gamtos Kengūros konkursuose, kuriuos vykdė Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondas. Mokiniai laimėjo Auksinės, Sidabrinės, Oranžinės Kengūros diplomų. Kiekvienais metais mokiniai dalyvauja Tarptautiniame jaunųjų matematikų konkurse Kengūra. Daugiau kaip pusė visų dalyvavusių patenka į rajono geriausiųjų matematikų dešimtukus. Visada mokiniai dalyvauja Švietimo centro rengiamuose konkursuose, olimpiadose, pelno prizines vietas.

Šiais mokslo metais pasisekė Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos valdybos Prevencijos skyriaus organizuojamame konkurse „Mes – policijos bičiuliai“, kur  mokiniai užėmė 1 vietą.

Didžiuojamės tuo, kad tiek laiko, kiek mokykla gyvuoja, esame sportiškiausia Lietuvoje pradinė mokykla savo pogrupyje – esame pirmi arba antri. Nuostabiai šauniai vaikus ruošia mokytojos Danguolė Skirmantienė ir Ramunė Savickienė. Mūsų vaikai sportuoja ir išeiginėmis  dienomis, ir per atostogas.

Mokykloje vyksta daug renginių, džiaugiamės turininga neformaliojo vaikų švietimo veikla, populiarūs klasių grupių renginiai, puoselėjam tradicinius renginius, visų mėgstamos sportinės šeimų varžybos, vakaronės, padėkos vakarai, šiltas ir jaukus būna Adventinis vakaras su mokiniais ir jų tėvais. Vis dar gyvuoja mokyklos gyvūnų kampelis. Tik labai trūksta paramos, nes gyvūnėlių išlaikymas – nuolatinės išlaidos.

Neformaliojo vaikų švietimo veikla, renginiai padeda mažinti socialinius skirtumus, pastebėti gabius ne tik mokslui vaikus, ugdyti vaikų pasitikėjimą savimi.

Koks yra šiuolaikinis mama ar tėtis? Ar lengva susitarti, kartu veikti ir siekti bendrų tikslų? Ar dažnai pasitaiko “viską galinčių nupirkti”, net ir mokytojos dėmesį savo vaikui?

Šiuolaikiniai tėvai – įvairūs, kaip ir jų vaikai. Vis dažniau į mokyklą užsuka išprusę, žingeidūs tėvai, besirūpinantys ko ir kaip bus mokoma jų atžala. Būna, kad ateina šeimomis – ne tik paklausti, kaip sekasi jų vaikui, bet ir diskutuoja apie ugdymą, renkasi, analizuoja, paprašo paskaityti ugdymo planą.

Skelbiate priėmimą į paruošiamąją grupę bei pirmąsias klases. Tikriausiai netoli tas laikas, kai vieną pirmoką į mokyklą atves du – trys dvyliktokai. Ar ateinantį rugsėjį bus dar mažiau vaikų, nei praėjusį?

Bendras vaikų skaičius mažėja. Per septynerius mokyklos gyvavimo metus mokinių skaičius sumažėjo 122 vaikais (yra 338, buvo 460). Šiai dienai mokinių skaičius šiek tiek stabilizavosi. Pirmokų bus net dešimčia daugiau nei išleisim ketvirtokų. Skaičiuojame mokyklos kontingentą ateičiai. Po dviejų metų vaikų vėl mažės…

Apie pradinėje mokykloje atidarytą priešmokyklinio ugdymo klasę su jos mokytoja kalbėjomės pirmaisiais metais. Kokios sąlygos pasitinka priešmokyklinukus šiais metais?

Jau trejus metus turime priešmokyklinio ugdymo grupę. Šios grupės mokinių pasiekimai, mokinių ir tėvų atsiliepimai apie mokinių ugdymą bei saugumą – labai geri. Mažieji mūsų mokyklos bendruomenės nariai yra labai globojami, jiems padedama kiekviename žingsnyje, tad turi puikią progą susipažinti su mokykla ir prie jos priprasti. Pirmoje klasėje gali visomis jėgomis kibti į mokslus, nebėra adaptacijos problemos. Tad priešmokyklinio ugdymo grupę lydi tik geri atsiliepimai.

 

Kaip sekasi gyventi sunkiais taupymo laikais? Ar dažnai tenka taupyti vaikų lavinimo sąskaita?

Kai yra bėda, yra ir roda. Norėtume daugiau finansavimo, bet ir esamomis sąlygomis išgyventi įmanoma. Tikrai daug taupom, bet tik ne vaikų ugdymo sąskaita. Ieškom rėmėjų, tėvelius įtraukiam. Mokinių tėvai mielai paremia iniciatyvas. Važiuojame visur, kur tik įmanoma mūsų amžiaus vaikams – į konkursus, olimpiadas, varžybas. Jokiu būdu neužkertame kelio vaikams dalyvauti veikloje už mūsų mokyklos ribų. Jei neužtenka aplinkos lėšų, skiriame iš 2 procentų. Taigi, esame veiklūs ir stiprūs.

 

Ačiū už pokalbį, geros kloties lydint vaikus į mokslo ir žinių šalį.

Vilma Valiukevičienė


Susiję straipsniai:

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

4 Komentarai (-ų)

  1. Puiki sako:

    puiki mokykla, geros mokytojos, daug veiklos

  2. Taip sako:

    O pagirimu ji verta

  3. jo sako:

    Reikia save juk pagirti, nes nėra daugiau kam :)

  4. O sako:

    O maniau kad jie ten bim bam po travam

Jūsų komentaras:


penki + trys =

VISI KOMENTARAI PUBLIKUOJAMI TIK PATVIRTINUS ADMINISTRATORIUI. ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu [email protected]