Su Pagyvenusių žmonių diena    Sveikiname senjorus    Sveikinu Tarptautinės pagyvenusių žmonių dienos proga    Startuoja naujas internetinis dienraštis Širvintų rajone – „Krašto žinios“    Konkurso MANO LAIMIKIS nugalėtojai   

Reklaminis skydelis

LR Seimo nario priimamasis

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

REKLAMA

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Mūsų draugai ir partneriai

Reklaminis skydelis

Apklausos

Ar jau metas Širvintose įjungti centralizuotą šildymą daugiabučiuose?

Peržiūrėti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

Per 2013 m. paauglių, besikreipiančių pagalbos dėl problemų internetinėje erdvėje, padaugėjo trigubai

Vaiku-linijaPernai paauglių, besikreipiančių pagalbos dėl problemų internetinėje erdvėje, skaičius išaugo daugiau nei trigubai. Projekto „Saugesnis internetas“ duomenimis, 2012 m. į emocinės pagalbos tarnybos „Vaikų linija“ konsultantus kreipėsi 83 paaugliai, 2013 m. – 289. Pasak specialistų, šiais metais numatomas dar didesnis skaičius vaikų, išdrįsiančių kreiptis pagalbos.

„Skaičiuojame, kad nuo projekto pradžios – 2011-ųjų – besikreipiančių pagalbos paauglių skaičius padidėjo pusšešto karto. Tai, kad vaikai išdrįsta kreiptis pagalbos yra didžiulis žingsnis į priekį sprendžiant jų bėdas ne tik virtualioje erdvėje, bet ir realiame gyvenime, – sako pagalbos tarnybos „Vaikų linija“ savanorius mokanti Jurgita Smiltė Jasiulionė. – Džiugu, kad paaugliai tampa atviresni, drąsesni pokalbiams apie savo problemas. Be to, pastaraisiais metais ir mes patys stengiamės kuo plačiau pranešti apie projektą „Saugus internetas“, todėl tikėtina, kad vaikų, besikreipiančių pagalbos, šiais metais bus dar daugiau.“

Per dvejus projekto „Saugus internetas“ vykdymo metus į pagalbos tarnybą „Vaikų linija“ saugesnio interneto klausimais iš viso kreipėsi 422 paaugliai. Palyginti su pirmaisiais projekto metais, kreipimųsi skaičius išaugo nuo 50 iki 289. 2011-2013 m. statistikos duomenimis, dažniausiai kreipiasi 11-15 metų paaugliai. Telefoninių skambučių įvairiais klausimais sulaukiama vienodai iš abiejų lyčių, tačiau elektroninius laiškus dažniau rašo mergaitės.

Paaugliai kreipiasi įvairiausiomis saugaus bendravimo internete temomis: dažniausiai (iš visų užfiksuotų atvejų – apie 90) kreipiasi dėl santykių su bendraamžiais, kiek rečiau (daugiau nei 70 atvejų) – dėl patiriamų elektroninių patyčių. Jaunesni paaugliai dažnai susiduria su techniniais sunkumais, pvz., negali išimti į socialinį tinklą „Youtube“ paties įkelto vaizdo klipo ir pan. Kiek netikėta, tačiau paaugliai kreipiasi ir dėl besaikio naudojimosi kompiuteriu, kai tai kelia konfliktus su tėvais. Sunkumai, su kuriais vaikai susiduria elektroninėje erdvėje, gali palikti itin skaudžių pasekmių: vaikai išgyvena daug sunkių jausmų – liūdesį, bejėgiškumą, pyktį, o kartais vaikams kyla ir minčių apie savižudybę.

Prie projekto „Saugesnis internetas“ vykdymo VšĮ „Vaikų linija“ prisijungė 2011 m. liepą. Organizacijos konsultantai teikia pagalbą vaikams, susidūrusiems su elektroninėmis patyčiomis, seksualiniu viliojimu, žalingu turiniu ir kita nemalonia ar bauginančia patirtimi, naudojantis internetu. Taip pat šiais klausimais konsultuojami tėvai, norintys užtikrinti saugų savo vaikų naršymą internete.

Apie pavojus, nepilnamečių tykančius internete, ir ką reikėtų daryti su jais susidūrus, pasakojama informaciniame vaizdo klipe: http://www.youtube.com/watch?v=Hf_4YNxoZmY. Daugiau informacijos apie projektą „Saugesnis internetas” galima rasti čia: http://vaikulinija.lt/projektai-ir-iniciatyvos/projektas-saugesnis-internetas/#sidebar.

Projektą „Saugesnis internetas“ Lietuvoje pagal Europos Sąjungos programą įgyvendina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo informacinių technologijų centras (ITC), Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), asociacija „Langas į ateitį“, VšĮ „Vaikų linija“.

Apie  VšĮ „Vaikų linija“:

„Vaikų linijos“ Lietuvoje veiklą organizuoja: VšĮ „Vaikų linija“ Vilniuje, Kauno vaikų gerovės centras „Pastogė“, Kauno Dainavos jaunimo centras ir Klaipėdos pedagoginė psichologinė tarnyba. „Vaikų linija“, teikdama pagalbą vaikams europiniu  numeriu 116111, bendradarbiauja su Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistais.

„Vaikų linija“ yra ilgametė Lietuvos telefoninės psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos narė, taip pat priklausanti tarptautinei organizacijai „Child Helpline International“, vienijančiai 173 vaikų linijas 142 pasaulio šalyse.

2014 metais „Vaikų linijos“ veiklą finansiškai remia: TEO LT, AB (ilgametis rėmėjas), Europos Komisijos Saugesnio interneto programa, DAPHNE programa, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa, Community Action Lithuania, Europos Ekonominės Erdvės finansinio mechanizmo NVO Programa, Lietuvos gyventojai, skiriantys paramą aukojimo portale aukok.lt, pervedantys paramą tiesiogiai ir skiriantys dalį pajamų mokesčio. Paslaugomis tarnybą remia Vilniaus miesto savivaldybė, UAB „aCoobe”, UAB „Mediaskopas“, RsV agentūra „Ad verum“, reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“, advokatų profesinė bendrija „Bagdanskis iLAW“, UAB „Spinter tyrimai”.

Parengta pagal RsV agentūros „Ad verum“ pranešimą.


Susiję straipsniai:

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Jūsų komentaras:


+ penki = dešimt

VISI KOMENTARAI PUBLIKUOJAMI TIK PATVIRTINUS ADMINISTRATORIUI. ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu [email protected]