Pranešimas dėl galimų pažeidimų Širvintų rajono savivaldybės taryboje    Kviečiame į dvidešimtą cepelinų balių Kiaukliuose    Širvintos. Rugsėjo 11-17 d. įvykių suvestinė    Savivaldos parodija    "Dviračio žinios" apie Širvintų aktualijas   

Reklaminis skydelis

LR Seimo nario priimamasis

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Apklausos

Ar Jūsų darbdavys suteikia laisvą pusdienį palydėti vaikus į mokyklą pirmą mokslo metų dieną?

Peržiūrėti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

VARDADIENIAI

Reklaminis skydelis

REKLAMA

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Mūsų draugai ir partneriai

Reklaminis skydelis

AUTOBUSŲ GRAFIKAS ŠIRVINTŲ RAJONE

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Atimti ir padalinti

Tarybos nario
DSC_0001/ VIRGINIJUS SARPAUSKAS, Tarybos narys /
    Kaip būti lygiai vienodai teisingu visiems? Ar lengva? Kai nori likti nešališkas, tai nėra lengva, nes reikia  daug analizuoti ir gerai išmanyti reikalą. Bet jau stengtis. Kai esi šališkas kokios nors pusės atžvilgiu, daug paprasčiau, tik reikia stengtis tikrą savo nuomonę užmaskuoti įvairiausiais išvedžiojimais.
    2019 m. birželio 27 dieną vyko Širvintų rajono savivaldybės tarybos posėdis. Dvejomis dienomis anksčiau vyko ypatingos svarbos bendras tarybos komitetų posėdis. Vienas svarbesnių klausimų- “Dėl KELEIVIŲ VEŽIMO TARIFŲ NUSTATYMO”  UAB “Širvintų autobusų parkas”. Tiek komitetų posėdžio metu, tiek tarybos posėdžio metu formaliai pateikus klausimą, tebuvo paklausta: “Ar turite klausimų”. Prieš tarybos posėdį visi tarybos nariai gauna busimo posėdžio sprendimų projektus ir su jais susijusius dokumentus. Siūlau paskaityti vieną raštą:
“Širvintų rajono savivaldybės tarybai

PRAŠYMAS DĖL TARIFŲ PATVIRTINIMO
2019 06 11 Nr.28 ŠIRVINTOS
    UAB Širvintų autobusų parkas įsteigtas siekiant patenkinti savivaldybės poreikius. Pagrindinė veikla- keleivių vežimas. Autobusų reguliarių maršrutų skaičius: 1 tarpmiestinis, 29 vietinio susisiekimo (priemiestiniai) ir 1 miesto maršrutas.
DP LANKSTINUKAS 2015 ATNAUJINTA

DP LANKSTINUKAS 2015 ATNAUJINTA

Autobusų parko veikla yra nuostolinga. Patirtas nuostolis: 2015m.- 6,2 tūkst. Eur, 2016m. 54,8 tūkst. Eur, 2017m.- 63,7 tūkst. Eur, 2018m.- 116,3 tūkst. Eur, 2019m. keturių mėnesių nuostolis- 56,2 tūkst. Eur. Įtakos tam turėjo nuolat didėjančios kuro, remonto ir eksploatacijos sąnaudos, minimalaus darbo užmokesčio padidėjimas, o tuo pačiu ir keleivių srauto mažėjimas.

    Didžiausią pajamų dalį 2019 metais už keturis mėnesius sudaro pajamos, gautos už keleivių pervežimą. Tai sudarė 142,8 tūkst. Eur.Didžiausios sąnaudos: kuras 56,5 tūkst. Eur, priskaičiuotas vairuotojų atlyginimas 94,8 tūkst. Eur., priskaičiavimai Sodrai 1,5 tūkst. Eur, tepalai, padangos, atsarginės dalys sudaro 22,3 tūkst. Eur.
     Širvintų rajono savivaldybė nekompensuoja nuostolingų maršrutų vežėjui, o įkainio už nuvažiuotą 1km neleidžia pakelti jau eilę metų, prašymus padidinti tarifą ir keliamas problemas ignoruoja. Šiuo metu įkainis siekia vos 0,08 Eur. Tai pats mažiausias įkainis Lietuvoje vietinio (priemiestinio) susisiekimo maršrutais.
DP LANKSTINUKAS 2015 DABAR

DP LANKSTINUKAS 2015 DABAR

Paskutinį kartą keleivių vežimo tarifas buvo keistas daugiau nei prieš 9 metus, tik 2010 m. kovo 31 d. Širvintų rajono savivaldybės sprendimu Nr.1-70. Dėl nepakankamo keleivių vežimo tarifo UAB “Širvintų autobusų parkas” kiekvienais metais patiria vis didesnius nuostolius, kurių savivaldybė neatlygina.

    Siekiant sumažinti bendrovės maršrutų nuostolį, prašome leidimo padidinti iki 0,11 Eur (su PVM) dydžio tarifą už nuvažiuotą km vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais ir miesto bilieto kainą iki 0,50 Eur.
     Kaip pavyzdį pateikiame kitų rajonų įkainius už nuvažiuotą km.: Rokiškio AP- 0,109 Eur, Panevėžio AP- 0,1036 Eur, Utenos AP- 0,097 Eur, Anykščių- 0,09 Eur, Ukmergės AP- 0,10 Eur. Svarbu tai, kad minėtos savivaldybės dar ir papildomai kompensuoja nuostolingus maršrutus. Pvz. Anykščių rajono savivaldybė už 2018m. kompensavo virš 200 000 eurų už nuostolingus maršrutus. Panevėžio rajono savivaldybė vežėjams kompensuoja apie 0,03 Eur už nuvažiuotą km.
UAB “Širvintų autobusų parkas” direktorius Romas Sinkevičius
UAB “Autovelda” direktorius Vladislavas Preidys”
GOOGLE ŽEMĖLAPIS ŠIRVINTŲ AUTOBUSŲ PARKAS

GOOGLE ŽEMĖLAPIS ŠIRVINTŲ AUTOBUSŲ PARKAS

Taigi klausimas jums, skaitytojai. Ar perskaičius tokį kreipimąsi, nekyla klausimų, ir nematyti jokio reikalo iš esmės nagrinėti esamą padėtį UAB “Širvintų autobusų parkas”? Nei komitetų, nei tarybos posėdžio metu šis kreipimasis nebuvo perskaitytas. Tarybos posėdžio metu merė kelis kartus minėjo “Ypatingo blogumo” koncesijos sutartį. Tačiau mes, kaip tarybos nariai jos neturime. Taip pat buvo minėta, kad vyksta bylinėjimasis su nuomininku. Tai ar neatrodo, mažų mažiausiai, keista, kai valdžia yra priešiškuose santykiuose su nuomininku, nuomininkas teigia, kad patiria nuostolius, valdžia to nepaneigia, ir….. nepakelia tarifo.

      Kai nėra pateikiama pilna informacija, nėra diskutuojama, tai informacijos reikia ieškoti pačiam. 2006m. gruodžio 15 dieną sutartimi Nr.1 su UAB ,,Autovelda“ buvo sudaryta koncesijos sutartis- išnuomota UAB “Širvintų autobusų parkas”. Kiek teko kalbėti su buvusiais merais, tai jų nuomone, koncesijos sutartis jos pasirašymo metu buvo pats geriausias sprendimas. Bet čia jų esminė nelaimė, kad jie nėra MERĖ, o viso labo “Buvę merai”, tai jų nuomonė “nėra reikšminga”.
     Iki 2006 metų UAB “Širvintų autobusų parkas” buvo savivaldybės įmonė. Kas pasikeistų, kai nutrūktų koncesijos sutartis, kokia iš to “nauda”? Pirmiausia, kažkam nusišypsotų laimė visiškai pelnytai laimėti konkursą direktoriaus pareigoms užimti. Nemažiau svarbu ypatingi malonumai atliekant viešuosius pirkimus.  UAB “Širvintų autobusų parkas”galėtų būti puikus miesto renginių rėmėjas. Kita reikalo pusė, tai ir visos išlaidos ir nuostoliai tektų savivaldybei.
    Kai įmonė išnuomota, tai jau nuomininko reikalas, kur ir už kiek remontuojami autobusai; už kiek perkami degalai, tepalai, padangos ir kitos eksploatacinės medžiagos. Nuomininkas rūpinasi autobusų techninėmis apžiūromis ir paruošimo apžiūroms išlaidomis, auto įvykių išlaidomis.
    Labai dviprasmiškai atrodo 2015 metų tuometinės Darbo partijos brošiūra, kurioje pavaizduota stilizuota, atnaujinta autobusų stotis. Lietuvoje vienu metu vietoje autobusų stočių, jas privatizavus,  pradėjo dygti prekybos centrai, su “integruotomis mini autobusų stotimis”. Kažin kokia šios rinkiminės vizualizacijos mintis? Koks sumanymas? Kieno nuosavybė būtų autobusų stoties pastatas?  Savivaldybės ar privatizuota? Gal Širvintose trūksta dar vienų amžiaus statybų?  Nes tuo labiau keista, kad iš karto po 2015 metų rinkimų pasipylė priekaištai nuomininkui.
    Kitas klausimas, koks UAB “Širvintų autobusų parkas” teritorijos Zibalų gatvėje Nr.47 likimas? Gal būt jau dabar yra norinčių privatizuoti?
    Savivaldybė kritikuoja “ypatingai blogą” koncesijos sutartį. Tačiau nėra žinoma, bent jau opozicijai, kokie tikrieji planai pasibaigus koncesijos sutarčiai, arba ją nutraukus.
Kiek teko domėtis, tai kitos savivaldybės įvairiai sprendžia pavėžėjimo klausimą. Visos savivaldybės iš valstybės gauna tikslines lėšas, kuriomis kompensuojamos pensininkų, moksleivių ir žmonių su negalia pavėžėjimo nuolaidos. Tai nėra savivaldybės lėšos. Visose savivaldybėse yra pelningi ir nuostolingi maršrutai. Nuostolingi taip pat turi būti kompensuojami, kitos savivaldybės viena ar kita tai forma kompensuoja.
    Bendrąja prasme žiūrint, tai vežėjo veikla turi būti pelninga. Bet, kadangi vežėjas gauna išimtines- monopolines teises važiuoti savivaldybės maršrutais, tai savivaldybės reikalas užtikrinti vežėjui nominalų pelningumą. Taigi, kai stebi, kad pavėžėjo veikla būtų skaidri, kad jis turėtų tik nominalų pelną, o keleiviai optimalią, įmanomai mažiausią kainą, tai esi “lygiai vienodai teisingas visiems”. Tai yra politika. O kai spaudi vežėją, neleidi jam kelti kainų, ir tai žmonėms pateiki kaip “Ypatingą rūpestį geraisiais žmonėmis”, tai yra politikavimas. Labai primena garsųjį Šarikovo posakį: “Atimti ir padalinti” Tik tiek, kaip visada, atimi ne iš savęs. Yra kitas posakis: “Iš neteisybės teisė negimsta”.
     Mano manymu, tol, kol UAB “Širvintų autobusų parkas”yra išnuomotas, reikia planuoti ateitį, ką po kelių metų darysime. Tiek Lietuvoje, tiek Vakarų Europoje vyksta viešojo transporto ateities paieškos. Ne viename Vakarų Europos mieste viešasis transportas yra nemokamas. Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kaip komunizmas ar utopija. Bet pasižiūrėkim atidžiau. Daugelis automobiliu važiuoja po vieną. Miestuose trūksta parkavimo vietų, susidaro didžiuliai transporto kamščiai. Verslui, o tuo pačiu ir valstybei, kiekviena prarasta darbuotojo darbo minutė kainuoja milžiniškus pinigus. Dabar tikriausiai jau visi matome klimato pokyčius ir kiek jie kainuoja. Taigi nemokamas viešasis transportas valstybei galiausiai atsiperka, ir netgi duoda naudą.
     Lietuvoje gyventojų tankis labai mažas. O rajonuose tai padėtis dar blogesnė. Nėra ką lyginti su didmiesčiais. Bet savivaldybė vis tiek turi užtikrinti viešojo transporto paslaugą. Gyventojų skaičiui mažėjant, žmonių, kurie naudojasi pavėžėjimo lengvatomis santikinis skaičius sparčiai didėja. Mano nuomone, tikrai verta diskutuoti nemokamo, o tiksliau iš biudžeto mokamo viešojo transporto galimybę rajone ir visoje šalyje. Manau, kad žymiai geriau, jeigu koks senolis nuvyks į rajono centrą nemokamai, nei važiuos savo dvidešimties metų amžiaus dyzeliniu automobiliu.
     Nuspręsti, kas yra gerai, kas blogai galima tik palyginant. Tikiuosi, kad dauguma skaitytojų labai gerai gyvena, daug keliauja po Vakarų Europą, jų vaikai taip pat užsieniuose, ir gali papasakoti, kiek kainuoja viešasis transportas Londone, Berlyne, Vienoje ir t.t. Kiek mokame už važiavimą, tokia ir viešojo transporto kokybė.
    “Šiandien apelsinai po tris Eurus, bet maži. O vakar po penkis, bet labai dideli”.
     Geros nuotaikos stebint Širvintų rajono savivaldybės tarybos posėdžius.
    O ką šiuo klausimu galvojate Jūs, gerbiami rajono gyventojai?


Susiję straipsniai:

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

15 Komentarai (-ų)

  1. Galvoju sako:

    Sutikčiau mokėt brangiau, jei autobusai būtų padorūs

  2. tikrai sako:

    pinigus paima, o bilieto neduoda.Jei važiuoji vieną arba dvi stoteles tai tikrai negausi, o jei paprašysi tai bus didžiausi priekaištai. Reikia griežtai kontroliuoti vairuotojus, gal tada bus kokia išeitis.

  3. Vox sako:

    Kokie čia dar nemokami pavėžėjimai? Eglutei ir pramogėlėms pinigėliai teka, o čia žmones veltui vežti?
    Malonu, kad tarybos narys viešai kalba tema,aktualia žmonėms . Sveikintina. Pritariu, kad klausimas aktualus. Nepelningus maršrutus būtina kompensuoti.

  4. Че Гевара sako:

    Anonimas – balsavo prieš

  5. Nevok sako:

    Vairuotojau, nevok ir duok bilietą keleiviui! Šeštadienį važiavau į Vilnių ir mačiau, kad bilietai vis dar važiuojantiems trumpesnį kelią “nemušami”.

  6. Klausimas sako:

    Kada bus marštutas per Viršuliškių kaimą? Tiek daug namų juk. Esam atskirti nuo pasaulio.

  7. Labai sako:

    Labai reikia maršruto į Santariškes ir į Kauną. Sunku nuvykt pas medikus.

  8. Pritariu sako:

    Palaikau nemokamų pavežėjimų idėją. Savivaldybė galėtų kompensuoti, vietoj to, kad kuria naujas pramogas, kuriomis neįstengiame naudotis dėl brangumo.

  9. paskutiniam sako:

    Mes irgi su chebra tik apie konservatorius ir sarpauska kalbam, padiskutuojam, komentara parasom ir vel padiskutuojam ir girdim skyriaus konservatorius.

  10. Pastebėjimas sako:

    Su chebra kalbėjom. Nu nevisada pritariau Sarpausko nuomonei. Net dažniau nepritariu. Bet turiu pripažinti, kad su jo atėjimu konservatoriai Širvintose girdimi. Sunku iš mirusių skyrių prikelti, bet šis vienišius tvarkosi neblogai

  11. Virginijus sako:

    Labai gaila, bet Anykščių rajono tarybos narys, UAB “Autovelda” direktorius ir savininkas, visų anykštėnų gerbiamas Vladislavas Preidys birželio 23 dieną mirė.

    http://nyksciai.lt/mire-verslininkas-buves-tarybos-narys-vladislavas-preidys?fbclid=IwAR1-pw4V7P6N1sOvGbJwY2pfvl2DOwdbu2s_7z0PFgp60fTLiaiHKHkAKH4

  12. Matematikos mokytoja sako:

    Laba diena mokiniai, sėskitės. Šios dienos uždavinys, prašome užsirašyti. UAB “Širvintų autobusų parkas” patirti nuostoliai:
    2015m.- 6,2 tūkst. Eur,
    2016m. 54,8 tūkst. Eur,
    2017m.- 63,7 tūkst. Eur,
    2018m.- 116,3 tūkst. Eur,
    2019m. keturių mėnesių nuostolis- 56,2 tūkst. Eur.

    2019 keturių mėnesių pajamos 142,8 tūkst. Eur.
    Didžiausios sąnaudos: kuras 56,5 tūkst. Eur, priskaičiuotas vairuotojų atlyginimas 94,8 tūkst. Eur., priskaičiavimai Sodrai 1,5 tūkst. Eur, tepalai, padangos, atsarginės dalys sudaro 22,3 tūkst. Eur.

    Klausimas: jeigu per pirmus keturis 2019m. mėnesius bendrovės nuostolis 56,2 tūkst. Eur, tai kokios bendrovės galimybės nusipirkti gerą padėvėtą mikro autobusą, kurių kainos svyruoja nuo 35 iki 50 tūkst. Eur.?

  13. širvintiškis sako:

    Kur remontuoti nereikes metalo lauza perka pigiai po to skundziasi kad remontas brangiai kainuoja. Šendiena autobusas vel sugedo į Vilniu.

  14. Anonimui sako:

    “…dar mažiau žmonių važinės”. Nu ne, nevažinės mažiau, nrs jei reikia žmogui, tai ir važiuoja, ne šiaip dėl pasivažinėjimo

  15. Anonimas sako:

    Galvoju,kad pats laikas pradėti domėtis paslaugų kokybe. Į Vilnių per Gelvonus savaitgaliais autobusas toks pilnas, kad žmonės važiuodami jaučiasi nesaugiai.
    O ir autobusai nuo caro riuriko laikų…iš kur tokius ir traukia. Žiemą šalta juose, vasarą neįmanomai karšta.
    Pabandykite patikrinti, kiek vairuotojai parduoda bilietų keleiviams. Dalis pinigų krenta į vairuotojų kišenę. Šimtas metų kelwivių kontrolės nėra. Gal reikėtų įrengti kameras autobuse?
    Kelti kainą už bilietus- tai dar mažiau žmonių važinės.
    Pradėti reikia nuo tikslių permainų vietoje, o ne nuo keleivių piniginų tuštinimo. Važinėja pagrinde seni žmonės. Ką laimės iš to parkas?

Jūsų komentaras:


devyni − vienas =

VISI KOMENTARAI PUBLIKUOJAMI TIK PATVIRTINUS ADMINISTRATORIUI. ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu [email protected]