Duona, žaidimai ir kraujas    Merė Ž.Pinskuvienė ir vėl melavo žiniasklaidai    Prezidentas kvietė apjuosti Lietuvą ne tik kilometrais, bet ir meile savo šaliai    Kviečiame į Baltų vienybės dieną Kernavėje    Širvintų rajono savivaldybei gresia tiesioginis valdymas

Reklaminis skydelis

LR Seimo nario priimamasis

Apklausos

Ar Jūsų darbdavys suteikia laisvą pusdienį palydėti vaikus į mokyklą pirmą mokslo metų dieną?

Peržiūrėti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

VARDADIENIAI

Reklaminis skydelis

REKLAMA

Mūsų draugai ir partneriai

AUTOBUSŲ GRAFIKAS ŠIRVINTŲ RAJONE

“Bočiai”. Karaliaučius per tris dienas (fotogalerija)

20190619-IMG_1946/ BIRUTĖ VIJEIKIENĖ /

/ Nuotraukos autorės /

PIRMOJI DIENA

2019 06 19 Trečiadienis

5:20 ryto autobusas iš Vilniaus pajuda į Širvintas. Ten 6:00 jau šurmuliuoja būrys (apie 40) pasiutusių senjorų. Kelias Širvintos – Vilkaviškis neprailgo. Kybartų pasienio poste teko šiek tiek užtrukti, kol buvo patikrinti visi pasai ir “suštampuotos” visos vizos.

20190619-IMG_2121Toliau keliavome į Tolminkiemį (Čystyje Prudy), kur aplankėme Kristijono Donelaičio bažnyčią, muziejų ir namą. Tada užsukome į Lazdynėlius, kur auga lietuvių susodinta ąžuolų giraitė ir stovi paminklinis akmuo – čia kadaise buvo Donelaičio vaikystės kaimas. Toliau važiuojame pro Stalupėnus (Nesterovą), kur 1740–1743 m. kantoriumi dirbo Kristijonas Donelaitis. Stalupėnuose, be to, įvyko pirmoji Jurgio Zauerveino pažintis su vietos lietuvninkais. Čia nesustojame, o pietauti atvykstame į Gumbinę (Gusevą), kur apžiūrime dar vieną paminklą Donelaičiui miesto centre, pageriame kavos, pasikeičiame pinigų ir apsidairome miesto centre. Kelionę tęsiame apsilankydami Imanuelio Kanto muziejuje – Pastoriaus name Jučiuose (Vesiolovkoje). Jis visai neseniai restauruotas ir čia įkurtas muziejus. Ir to nebūtų įvykę, jei vietos mergaitė nebūtų užpaišiusi ant griuvėsių “KANT LOX” ir ta nuotrauka socialinių medijų dėka nebūtų pasklidusi pasaulyje ir sužeidusi Kanto gerbėjų širdžių. Tą istoriją mums papasakojo muziejaus direktorius. Toliau kelias ėjo pro Įsrutį (Černiachovską), kur nestojome ir apie 17 val. vietos laiku pasiekėmė Karaliaučių (Kaliningradą). Apsistojome viešbutyje “Prūsija” ir turėjome visą laisvą vakarą. Tačiau, kadangi viešbutis miesto miegamajame rajone Ponarth, čia nelabai buvo kur vaikčioti, kaip tik po nedideles krautuvėles, miesto parkelį, palei bažnyčią, paverstą cerkve.

20190620_094439ANTROJI DIENA
2019 06 20 Ketvirtadienis
    Antroji diena prasidėjo 8 val. pusryčiais viešbučio restorane. 9 val. prasidėjo ekskursinė programa po Karaliaučiaus miestą. Pirmiausia nuvykome į “istorinį prekybos centrą” ir nuo jo, mestelėję akį į naują sinagogą ir perėję Medaus tiltą atėjome į salą Priegliaus upėje, kurioje stovi didingiausias miesto statinys – Karaliaučiaus katedra. Išlikusi per visas istorines audras, beveik besugriūnanti, bet galiausiai restauruota ir dabar gausiai lankoma. Deja, viduje ne maldos namai, o koncertų salė ir Imanuelio Kanto muziejus, kurį lankysime popiet.
    20190620-IMG_2406Dabar iš ryto tik apėjome aplinkui katedrą ir aplankėme šalia prigludusį Imanuelio Kanto kapą. Kelionę po Karaliaučių tęsėme apžiūrėdami tris viena šalia kitos esančias skulptūras – Besikaunančius stumbrus, Petro I monumentą ir paminklą vokiečių poetui Šileriui. Tuomet nuvykome į žalią rajoną Amalienau, kuriame prieš šimtą metų buvo įkurtas prabangių vilų mikrorajonas, čia netikėtai praturtėję miestiečiai pagal savo neišlavintą skonį bet su didelėmis finansinėmis galimybėmis prisistatė keistų eklektiškų vilų, kurios žavi ir dabar. Čia apžiūrėjome grynai lietuvišką akcentą – skverelį su paminklu lietuvių kalbos puoselėtojui Liudvikui Rėzai. Tuomet miesto centre nuvykome pietauti į gido rekomenduotą “Stolovką” – valgyklą. O po pietų tęsėme programą – grįžome į katedrą, kur išklausėme 40 min. trukmės vargonų koncertą ir apžiūrėjome nemažą I. Kanto muziejų. Tada smagus nuotykis Pasaulinio okeano muziejuje. Grupė pasiskirstė į dvi dalis – drąsuoliai be klaustrofobijos ėjo apžiūrėti povandeninio laivo, o ramesnieji – mokslinių tyrimo laivo “Vitiaz”, kuris švenčia 80 jubiliejų ir kuriame įrengta puiki ekspozicija. Šis laivas kadaise išmatavo Marianų įdubos gylį. Tuomet trumpas nedidelio akvariumo apžiūrėjimas ir vizitas į Marcipanų muziejų – parduotuvę. Galiausiai stabtelėjome pasipirkti lauktuvių paprastame prekybos centre “Viktorija” ir vėl į viešbutį.
20190621-IMG_2732TREČIOJI DIENA
2019 06 21 Penktadienis
Pusryčiai 7:00. Po valandos pajudame iš Karaliaučiaus į Jantarnyj (Palmininkus), kur apžiūrime Gintaro kasyklas ir išsimaudome Baltijos jūroje. Toliau keliaujame į Nemaną (Ragainę), kur aplankome bažnyčios liekanas, kurioje dirbo Martynas Mažvydas ir kažkur ten galėtų būti jo kapas. Taip pat ten apžiūrime Ragainės pilies griuvėsius, kurie nors ir visiškai suniokoti, yra milžiniški, didingi. Tada vykstame į Sovietską (Tilžę), stabtelime prie 2000 metais pastatytos lietuvių bažnyčios ir Karalienės Luizos tiltu pasiekiame Lietuvą ir pro Tauragę grįžtame į Širvintas bei Vilnių.

Susiję straipsniai:

Jūsų komentaras:

du + = keturi

VISI KOMENTARAI PUBLIKUOJAMI TIK PATVIRTINUS ADMINISTRATORIUI. ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu [email protected]