Su Pagyvenusių žmonių diena    Sveikiname senjorus    Sveikinu Tarptautinės pagyvenusių žmonių dienos proga    Startuoja naujas internetinis dienraštis Širvintų rajone – „Krašto žinios“    Konkurso MANO LAIMIKIS nugalėtojai   

Reklaminis skydelis

LR Seimo nario priimamasis

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

REKLAMA

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Mūsų draugai ir partneriai

Reklaminis skydelis

Apklausos

Ar jau metas Širvintose įjungti centralizuotą šildymą daugiabučiuose?

Peržiūrėti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

Kaip elgtis, kai netenkina internetu įsigytos prekės kokybė?

atsisiųstiKlausimas:

Dažnai perku rūbus internetu, tačiau šį kartą gavau visiškai kitokios spalvos ir kito dydžio daiktą, nei užsisakinėjau. Parašiau pardavėjui, bet prekės pakeisti nesutiko. Kur galėčiau kreiptis dėl užsisakyto daikto kokybės įvertinimo?

Atsako teisingumo ministras Juozas Bernatonis

Elektroninė prekyba tampa vis populiaresne prekių įsigijimo forma. Toks apsipirkimo būdas atveria naujų galimybių – prekę galima įsigyti neišeinant iš namų. Tačiau kartu atsiranda ir naujų grėsmių – negalite pačiupinėti ir išbandyti prekės prieš jos įsigijimą, tad kyla rizika, kad gausite ne tokios pat kokybės prekę, kaip tikitės.

Įstatymai numato, kad jei gavote netinkamos kokybės prekę, turite teisę iš pardavėjo reikalauti pataisyti prekę (pašalinti jos trūkumus), nemokamai ją pakeisti tinkamos kokybės preke ar reikalauti sumažinti jos kainą. Taip pat turite teisę vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus, jeigu trūkumas nėra mažareikšmis.

Norėdami pakeisti ar grąžinti prekę, turite pardavėjui pateikti raštišką prašymą su nurodytais prekės trūkumais ir pasirinktu reikalavimu. Prie prašymo turite pridėti prekės pirkimą-pardavimą iš pardavėjo patvirtinantį dokumentą (pavyzdžiui, apmokėjimą patvirtinantį išrašą).  Jei pirkimą-pardavimą patvirtinančio dokumento nepridėsite, prekė bus keičiama ar kiti teisėti pirkėjo reikalavimai bus vykdomi tik pardavėjui sutikus.

Jei jūs ir pardavėjas nesutariate dėl internetu gautos prekės kokybės, turite savo reikalavimus pateikti pardavėjui raštu. Pardavėjui nevykdant jūsų reikalavimų, nepateikus atsakymo arba jums nesutinkant su pardavėjo atsakyme pateiktais argumentais, galite dėl prekių kokybės įvertinimo kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos.

Be to, žinokite, kad jei gauta prekė kokybiška, bet jos savybės, tokios kaip spalva, modelis, dydis ar kita, neatitinka susitarimo, tai laikoma daikto neatitikimu šalių sutartam asortimentui. Tokiu atveju turite teisę kreiptis į pardavėją ir reikalauti, kad šis pakeistų prekę ar grąžintų pinigus. Tiesa, turite įrodyti aplinkybę, kad išsirinkote kitos spalvos, modelio dydžio, rūšies ar kitų savybių daiktą, ir kreiptis nedelsiant.

Jei bendrovė teisėtų jūsų reikalavimų nevykdo, dėl pažeistų vartotojų teisių gynimo galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Taip pat verta žinoti, kad Civilinis kodeksas bet kuriuo atveju (t. y. net ir tuomet, kai prekė yra tinkamos kokybės) suteikia jums teisę atsisakyti nuotolinės sutarties (pavyzdžiui, internetu sudarytos sutarties) per keturiolika dienų nuo daikto pristatymo dienos, nepatiriant išlaidų, išskyrus tiesiogines prekės grąžinimo išlaidas. Apie savo sprendimą atsisakyti sutarties turite pranešti pardavėjui, pateikiant užpildytą pavyzdinę sutarties atsisakymo formą arba aiškų pareiškimą, kuriame išdėstytas jūsų sprendimas atsisakyti sutarties.

Remiantis teisės aktais, pardavėjas turi pateikti prekes per 30 kalendorinių dienų nuo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo, jei sutartis nenumato kitaip. Praėjus šiam terminui, pirmiausia reikia kreiptis į pardavėją  ir nustatyti papildomą protingą terminą, atsižvelgiant į aplinkybes, pristatyti prekę. Jeigu pardavėjas nepristato daiktų per pirkėjo nustatytą papildomą terminą, pirkėjas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį. Jei pardavėjas nėra linkęs bendradarbiauti, dėl savo teisių gynimo galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, jeigu perkate iš Lietuvoje veikiančio pardavėjo. Jeigu perkate iš kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje veikiančio pardavėjo, galite kreiptis į Europos vartotojų centrą.

Dar keletas patarimų pabaigai: prieš pirkdami išsiaiškinkite bendrovės, iš kurios perkate, kontaktus ir venkite pirkti, jei interneto puslapyje jie nėra aiškiai nurodyti. Visada išsaugokite savo užsakymą, užsakymo patvirtinimą, pardavimo bendrąsias sąlygas ir prekių ar paslaugų apibūdinimą. Saugokite visus susirašinėjimus su bendrove, kadangi jų gali prireikti, jei iškils problemų.

Šiame atsakyme pateikiama tik bendro pobūdžio informacija, kuri neturėtų būti vertinama kaip oficialus teisės aiškinimas ar konkrečiu atveju priimtas sprendimas.

Daugiau informacijos teisinio švietimo klausimais ieškokite Teisingumo ministerijos interneto svetainėje http://www.tm.lt/klausimai/duk

 

 


Susiję straipsniai:

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Jūsų komentaras:


− trys = vienas

VISI KOMENTARAI PUBLIKUOJAMI TIK PATVIRTINUS ADMINISTRATORIUI. ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu [email protected]